Hvordan er dit arbejdsmiljø? Hvis en række af 9 nøglefaktorer er tilstede, så er det formentlig godt. Og omvendt, hvis der på dit arbejde er fravær af de fleste afgørende faktorer, så oplever du det formentlig som mindre godt.
Omfattende forskning af arbejdsmiljøet blandt 70.000 danske lønmodtagere har fundet frem til 9 faktorer, som er afgørende for om vi trives på jobbet. De behøver dog ikke nødvendigvis være tilstede alle sammen for at arbejdsmiljøet kan betegnes som godt.
Hvordan hænger det sammen? Og hvilke faktorer er vigtige for et godt arbejdsmiljø, hvis hverdagen fx er præget af travlhed? Professor Lars Andersen fra Det Nationale Forskningscenter For Arbejdsmiljø gør os klogere i podcast-episoden nedenfor.
Sådan lytter du til podcasten:
• iPhone? Lyt og følg podcasten i Apple Podcasts
• Android? Lyt og følg podcasten i fx Google Podcasts
• Lyt og følg podcasten på Buzzsprout, Podimo eller Spotify