Spørgsmål og svar om digital post

Den 4. oktober 2016 går DSA over til digital post - læs mere på linket her. Få svar på ofte stillede spørgsmål herunder:

Hvordan får jeg svar på den mail, jeg lige har sendt?

Alle mails vil blive behandlet og flyttet til Min Indbakke, hvor du får svar. Husk at logge ind på Mit DSA og indtaste dit telefonnummer og din e-mailadresse under ”Mine oplysninger”. Klik på ”tilmeld mail/sms”, så får du besked, når der er svar til dig.

Hvordan kontakter jeg en bestemt medarbejder?

Hvis du ønsker at kontakte en navngiven medarbejder, skal du oprette en ny besked i Min Indbakke og skrive medarbejderens navn i titelfeltet. Så sørger vi før, at din besked lander det rette sted. 

Hvordan ved jeg, om der er ny post?

Vi tjekker alle hverdage kl. 9, 12 og 15 og sender en sms eller en e-mail til dig, hvis der ligger ny, ulæst post i din indbakke. Det betyder, at hvis vi fx har sendt en besked til dig via "Min Indbakke" kl. 10.45, så får du en e-mail/sms kl. 12, så du husker at gå ind og læse. Se her, hvordan du får besked (videovejledning).

Hvordan får jeg besked, når der er ny post?

Vi anbefaler, at du indtaster din mailadresse og dit telefonnummer under ”Mine Indstillinger” på Mit DSA. Klik på ”tilmeld mail/sms”, så får du automatisk besked, når der er ny post i Min Indbakke. Se her, hvordan du gør (videovejledning).

Hvor mange filer kan jeg vedhæfte i én besked?

Du kan maks. vedhæfte 12 filer i én besked.

Hvorfor kalder I det "digital post"?

Vi har valgt at bruge begrebet ”digital post”, fordi mange kender det fra deres kommunikation med det offentlige, som gik over til digital post i 2014. Digital post er i den forbindelse blevet et begreb, der dækker over elektronisk kommunikation på en sikker forbindelse.. 

Hvor store må de filer, jeg vedhæfter, være?

En enkelt fil må højst være 6 MB, og du kan maks. vedhæfte i alt 12 filer a 6 MB i en enkelt besked.

Hvilke slags filer kan jeg vedhæfte i beskeder?

Min Indbakke understøtter alle de gængse fil-formater. Dvs. du kan vedhæfte:

  • .docx (Word)
  • .odt (Open office word)
  • .rtf (Word format)
  • .txt (ren tekst)
  • .bmp (image)
  • .gif (image)
  • .jpg (image)
  • .png (image)
  • .tiff (image)
  • .pdf  (image)
  • .xlsx (Regneark)

Hvorfor kan jeg ikke længere sende e-mail til DSA?

Med overgangen til Min Indbakke sikrer vi, at vores kommunikation med vores medlemmer altid foregår på en sikker forbindelse. Der er vigtigt, når man sender personfølsomme oplysninger, som vi og medlemmerne ofte gør. Desuden er det en fordel for vores medlemmer, at alle breve, beskeder og dokumenter nu er samlet ét sted.

Hvorfor kan jeg ikke modtage post fra DSA i eBoks?

Vi har i DSA fravalgt eBoks, da det er en relativt dyr løsning, som vi ikke ønsker at bruge medlemmernes penge på. Desuden er der flere fordele ved Min Indbakke, som eBoks ikke kan tilbyde. Som medlem kan du med Min Indbakke både kan sende og modtage beskeder, uploade dokumenter og har al kommunikation med DSA samlet ét sted. 

Hvordan logger jeg ind på Mit DSA?

Du skal bruge din NemID for at logge ind på Mit DSA, hvor du også finder Min Indbakke. Under ”Mine Oplysninger” har du mulighed for at oprette en tast selv-kode, så du ikke behøver finde nøglekortet frem, hver gang du skal logge på. 

Hvordan opretter jeg en tast selv-kode?

Log ind med din NemID på Mit DSA og vælg ”Mine Oplysninger” i menuen. Nederst på siden kan du oprette din egen tast selv-kode. Se her, hvordan du gør (videovejledning).

Hvordan kontakter jeg DSA, hvis jeg ikke er medlem?

Hvis du ikke er medlem af DSA, kan du skrive til os ved at benytte vores kontaktformular på dsa.dk/kontakt. Du er også velkommen til at ringe på tlf. 33 15 10 66 mandag til torsdag fra 9-16 og fredag fra 9-14.

Kan jeg blive fritaget for digital post?

Du har mulighed for at blive fritaget for at modtage din post digitalt, hvis du opfylder en række betingelser, som du kan læse mere om her.

Hvis jeg melder mig ud?

Du vil have adgang til Mit DSA og din post i 5 år efter, du er udmeldt som medlem af DSA.


Til top